31Μαρ

Όταν τα παιδιά είναι μικρά, βασίζονται σε εμάς τους μεγάλους να επιλέξουμε ποια τρόφιμα θα αποτελούν τα γεύματα και τα σνακ τους. Και ως γονείς, πρέπει να πάρουμε αυτή την ευθύνη σοβαρά, καθότι όσο πιο συστηματικά επιλέγουμε τα υγιεινά τρόφιμα κατά τα πρώτα χρόνια των παιδιών, τόσο καλύτερα βάζουμε γερά θεμέλια για καλές διατροφικές συνήθειες αργότερα.Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι χρειάζεται να ασκούμε πίεση όταν πρόκειται για τη διατροφή των παιδιών,  ούτε να αναφέρουμε τη λέξη «πρέπει»! Επειδή ειδικά όταν τα παιδιά μεγαλώνουν και ωριμάζουν, χρειάζονται την ευκαιρία να κάνουν επιλογές, να αναπτύξουν προτιμήσεις και να ακούσουν το σώμα τους.

Έτσι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα αυτό-εξυπηρετούμενο (self-service) κουτί με σνακ  το οποίο θα εμπλουτίζουμε με τρόφιμα τα οποία τα παιδιά, ηλικίας 4-6 ετών, μπορούν να πάρουν και να φάνε μόνα τους!

Μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα τέτοιο χώρο στο ντουλάπι μας, αλλά είθισται να είναι πιο χρήσιμο ένα κουτάκι με σνακ ψυγείου, για τον απλό λόγο ότι πολλά υγιεινά τρόφιμα χρειάζονται ψύξη.


Δείτε εδώ κάποιες προτάσεις, για να φτιάξετε αυτό το κουτί και να μπορέσουν να διαχειριστούν την ανεξαρτησία τους τα παιδιά σας για πρώτη φορά. Σε πρώτη φάση, θα χρειαστείτε τα εξής:

  • ένα μεσαίου μεγέθους κιβώτιο, δοχείο ή καλάθι που ταιριάζει σε ένα ράφι στο ψυγείο σας
  • γυάλινα δοχεία-βαζάκια με καπάκια
  • μικρά πλαστικά δοχεία με καπάκια που κλείνουν για τα σνακ (που κλείνουν με Ziploc)
  • πιρούνια και κουτάλια (BPA free) με χαρούμενα σχέδια, για τρόφιμα όπως το γιαούρτι

Κι εφόσον είστε έτοιμοι να γεμίσετε τα «χαριτωμένα» σας δοχεία, συγκεντρώστε εκεί τα αγαπημένα σας υγιεινά σνακ! Ακολουθούν μερικές ιδέες:

Επιλέγοντας μια πρωτεϊνούχα τροφή:

-χούμους

-sticks τυριού

-βραστά αυγά

-γιαούρτι

-φυστικοβούτυρο/αμυγδαλοβούτυρο ή άλλο άλειμμα καρπού χωρίς ζάχαρη

-ψίχα από κοτόπουλο ή μικρά κεφτεδάκια κοτόπουλου/γαλοπούλας

-φαλάφελ ή μπιφτέκια οσπρίων

-mix ανάλατων ξηρών καρπών

Επιλέγοντας μια φρέσκια τροφή (λαχανικά):

-καρότα

-σέλινο

-πιπεριές και Αγγουράκια  (σε λεπτές φέτες)

-τοματίνια

-ραπανάκια

-ψητά Μανιτάρια ή/και άλλα λαχανικά

*σουβλάκια Λαχανικών (τοματίνια-πιπεριές-μανιτάρια)

Επιλέγοντας μια φρέσκια τροφή (φρούτα):

-μήλα

-μανταρίνια

-μούρα (π.χ μύρτιλλα)

-κούπες με σταφίδες, ρόδι

Επιλέγοντας μια υδατανθρακούχα τροφή:

-muffin (με φρούτα ή λαχανικά)

-κριτσίνια ολικής αλέσεως ή κουλουράκια

-σπιτικές μπάρες βρώμης, χωρίς ζάχαρη

-σπιτικά μπισκότα πρωινού, χωρίς ζάχαρη

-pancakes ή βάφλες (με βάση τη μπανάνα!)

-μπουκιές ενέργειας (energy balls)

-γκρανόλα (ή μιξ δημητριακών με αποξ. φρούτα και καρπούς)

Και στη συνέχεια, εφόσον υλοποιήσετε κάποιες από τις παραπάνω ιδέες και είστε έτοιμη-ος,  αποθηκεύσετε για πρώτη φορά το νέο κουτί με σνακ για τα παιδιά σας και ακολούθως βοηθήστε τα να το διαχειριστούν καλά!

Πώς μπορεί να γίνει αυτό;

  1. Κρατήστε το κιβώτιο γεμάτο από υγιείς, διατροφικά ισορροπημένες τροφές. Προσθέστε μία ή δύο επιλογές από κάθε ομάδα τροφίμων που αναφέρονται παραπάνω ενώ βεβαιωθείτε ότι τα φρούτα και τα λαχανικά παραμένουν φρέσκα.
  2. Για τα νεότερα παιδιά, αποφασίστε σε προηγούμενο χρόνο ποιο σνακ θα πάρουν από το κουτί (μπορεί να πάρουν ένα ή δύο σνακ μετά το σχολείο ή πριν από τον ύπνο … αλλά όχι μισή ώρα πριν από το δείπνο, για παράδειγμα).
  3. Αποθηκεύστε τα σνακ σε κατάλληλα δοχεία, έτσι ώστε τα παιδιά να μπορούν εύκολα να δουν τι είναι διαθέσιμο.
  4. Γίνετε δημιουργικοί (μπορείτε να ετοιμάσετε πίτσα με μπρόκολο, κεφτεδάκια με όσπρια ή λαχανικά αλλά και κέικ με παντζάρι και να δώσετε «έξυπνα ονόματα»)

Απολαύστε αυτή τη διαδικασία και πιστέψτε με… δεν θα χάσετε![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

error: Content is protected !!
Send this to a friend