20Απρ

Είναι σύνηθες φαινόμενο να παρατηρείται μια εντατική προσπάθεια για αλλαγή των διατροφικών μας συνηθειών ιδιαίτερα μετά το καλωσόρισμα της Άνοιξης. Δεν είναι λάθος να θέλουμε να τροποποιήσουμε τη διατροφική μας συμπεριφορά, το λάθος είναι να συνοδεύει αυτή μας την επιθυμία ένα λάθος κίνητρο όπως για παράδειγμα η εμφάνιση που θα έχουμε το καλοκαίρι στη παραλία και γενικότερα η εικόνα του σώματος που θεωρούμε ιδανική γι αυτή τη περίοδο και προσπαθούμε να την αποκτήσουμε με κάθε τρόπο.

Έτσι δεν είναι καθόλου σπάνιο να ακολουθεί κάποιος μια στερητική τύπου δίαιτα, περιορίζοντας τη τροφή του είτε αυτοβούλως είτε μέσω κάποιου άλλου που έκανε μια δίαιτα και θεωρεί ότι είναι κατάλληλη και για τον ίδιο είτε επειδή διάβασε μια τέτοια σε κάποιο περιοδικό ή site με ένα πολύ ελπιδοφόρο και πολλά υποσχόμενο  τίτλο: « Χάσε τώρα χ κιλά σε 1 βδομάδα, σε ένα μήνα κ.ο.κ»

Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η διατροφή σχετίζεται άμεσα με την υγεία μας και οφείλουμε να αναπροσαρμόζουμε τη διατροφική μας συμπεριφορά οποτεδήποτε παρεκκλίνει, προκειμένου να είμαστε υγιείς και ως επακόλουθο να έχουμε ζωντάνια και ευεξία. Είναι συνετό να ακολουθούμε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής όταν επιθυμούμε να βελτιώσουμε τη σωματική μας σύσταση, αποφεύγοντας έτσι τις δίαιτες που αποκλείουν ομάδες τροφίμων (με χαρακτηριστικό το παράδειγμα της ομάδας των υδατανθράκων όταν στο πιάτο μας μπαίνει μόνο το κρέας και η σαλάτα χωρίς τη παρουσία κάποιας αμυλούχας τροφής όπως είναι το ψωμί, το ρύζι ή η πατάτα), ή προτείνουν ένα συγκεκριμένο μενού για τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας ενώ γενικότερα παρατηρείται έλλειψη βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων. Δεν αποκλείουμε τίποτα από τη διατροφή μας, χωρίς να συντρέχει επιστημονικά τεκμηριωμένος λόγος, καθώς όλα επιτρέπονται αν κι εφόσον καταναλωθούν με τους σωστούς συνδυασμούς και στη σωστή ποσότητα.

Για του λόγου το αληθές, ακολουθούν κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα πρακτικών που μας ωφελούν ώστε να εφαρμόζουμε τις συστάσεις της ισορροπημένης διατροφής σε βάθος χρόνου και όχι για ένα συγκεκριμένο διάστημα:

  • Εντάσσουμε στο πρόγραμμά μας τα μικρά και συχνά γεύματα, προκείμενου να διατηρούμε τη γλυκόζη του αίματος σε σταθερά επίπεδα και έτσι να αποφεύγουμε τις απότομες αυξομειώσεις.
  • Αποφεύγουμε να παραλείπουμε το πρωινό μας γεύμα. Επιλέγουμε να βάλουμε στο πιάτο μας 1 μερίδα γαλακτοκομικού, 1 μερίδα αμυλούχου τροφίμου και 1 φρούτο (π.χ 1 ποτήρι γάλα κατσικίσιο με 1 μερίδα δημητριακά ολικής και 1 φρούτο εποχής)
  • Φροντίζουμε να έχουμε ποικιλία στα γεύματά μας. Καταναλώνουμε τουλάχιστον 2 φορές ψάρι, 1 φορά όσπριο και 1 φορά λαδερό φαγητό εντός της εβδομάδας.
  • Δεν παραλείπουμε να καταναλώνουμε 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών εντός της ημέρας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι συνοδεύουμε πάντα με σαλάτα εποχής το μεσημεριανό και το βραδινό μας γεύμα καθώς και με 1 φρούτο τα ενδιάμεσα γεύματά μας (τα λεγόμενα σνακ)
  • Καταναλώνουμε τουλάχιστον 2 μερίδες γαλακτοκομικών εντός της ημέρας.

Πρόκειται για συμβουλές που ίσως δεν διαβάζετε για πρώτη φορά, όμως, πόσοι από εσάς τις ακολουθείτε σε καθημερινή βάση; Πόσοι φροντίζετε να ετοιμάσετε το γεύμα σας για την δουλειά από τη προηγούμενη, προκειμένου να μη καταλήξετε πάλι σε κάτι γρήγορο και έτοιμο από κάποιο ταχυφαγείο;

Είναι επιτακτική ανάγκη να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με αυτά που τρώμε και να προσπαθήσουμε να κάνουμε σοβαρές προσπάθειες για να βελτιώσουμε τη σωματική μας σύσταση μέσα από εύστοχες τροποποιήσεις των διατροφικών συνηθειών καθώς και μέσω της τακτικής σωματικής άσκησης. Η διατροφή και η άσκηση δεν πρέπει να αποτελούν βεβιασμένες κινήσεις λόγω εποχής αλλά συνειδητοποιημένες προσπάθειες για να είμαστε και να παραμείνουμε υγιείς, να έχουμε καλή φυσική κατάσταση και κατ’ επέκταση να αγαπάμε και να φροντίζουμε τον εαυτό μας συνεχώς και όχι επειδή το προστάζει μια ακόμη τάση μόδας.

 

Πηγή Εικόνας: pixabay.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Content is protected !!
Send this to a friend